Wednesday, November 25, 2009

Konvokesyen & Ihtifal Tadika Islam Al-Fasih


Hari Ahad 22 November 2009, Sekolah Tadika Islam Al-Fasih telah mengadakan majlis Konvokesyen & Ihtifal.Ini bermakna hari ini adalah hari terakhir kak Yong bertemu dengan cikgu2 dan kawan-kawan...

Kak Yong sebelum ke majlis konvo. Sempat lagi berposing...

Pentas..

Sebelum majlis bermula...

Kak Yong masuk persembahan Choral speaking (Kak Yong pakai baju kurung pink & tudung hitam)

Selain dari choral speaking, Kak Yong juga masuk persembahan bercerita Burung Hud-hud dan juga lakonan "Dari Kerana Mata"... aktif betul anak ibu..

Untuk persembahan bercerita, 2 minggu sebelum tu lagi Kakyong dah mula berlatih dirumah. Tiap-tiap hari berlatih, sehinggakan Kak Ngah pun dah hafal skrip cerita Burung Hud-hud tu..

Pada mulanya Kak Yong mengadu yang dia takut nak naik pentas...malu.. nanti orang ramai tengok.. tak boleh jadi ni, aku mesti bina keyakinan diri dalam diri nya.

Setiap hari aku beri kata-kata semangat.. aku cakap yang Kak Yong mesti boleh, kak yongkan budak bijak...

Bila tiba hari Konvo tu, aku sendiri pula yang berdebar-berdebar. Tapi Alhamdulillah... lega aku bila tgk kakyong relax jer naik pentas...air muka dia pun tak menunjukkan yang dia takut... nampaklah keyakinan pada dirinya...

Masa dalam kereta on the way balik rumah, aku cakaplah yang aku nampak dia ok jer naik pentas. tak nampak takut pun... selamba je dia jawab "Ibu tak tahu yang hati kak yong ni menggigil sangat.." hahaha.. kelakar aku bila dengar ayat tu keluar dari mulut dia..
Apa-apapun.. Kak Yong, Ibu BANGGA sangat dengan Kak Yong... bukan senang nak bina keyakinan diri untuk bercakap di khalayak ramai...


Kak Yong menerima Anugerah Kebersihan Terbaik

Kak Yong terima Sijil Tamat Sekolah dari Pengetua, Ustazah Hasnah

Kak Yong bersama Trofi Pelajar Paling Sporting. Tengok, gelagatnya yang selamba..patutlah dianugerahkan Pelajar Paling Sporting.Hmmm.. anak ibu..

Kak Yong bersama dengan piala dan trofi



Kak Yong bersama teman-teman.

2 comments:

Miss M.A said...

comelnyer budak ni

Anonymous said...

cute lh budak tu, tngok pown mcm org yg ceria rupa2nya mmang sporting pon