Tuesday, May 17, 2011

Bagaimana jika ia terjadi pada aku??....

Sebenarnya aku ni amat jarang buka FB. Lepas maghrib tadi sempatlah aku masuk fb sekejap. Tiba2 hati aku tersentap dengan status sahabat aku. "100 hari tanpa afeq disisi..." Ya Allah! betapa aku tak tahu langsung perkembangan terkini kawan2 aku. Rupa2nya aku telah terlepas pandang statusnya yg sebelum ini. aku view semula semua status2 dia. Dah 3 bulan dia kehilangan permata hatinya Muhammad Danish Syafeeq 2 tahun. Punca kematian adalah disebabkan masalah jantung sejak lahir. Itu pun tahu setelah post moterm dilakukan. Betapa kuatnya adik afeq melawan sakitnya sehingga mama dia pun tak tahu dia mengalami masalah jantung.

Al Fatihah buat adik Afeq. Sesungguhnya syurga sudah pasti menjadi tempat anakanda dan damailah anakanda disana.... Semoga sahabatku Nurrull Ilzamalhana dan keluarga tabah menghadapi ujian dari Allah S.W.T.

Sayunya hati aku... usia adik afeq sebaya dengan anak kecilku Nur Alia Syaqila. Mengalir air mata. Bagaimana jika aku diuji sedemikian.. na'uzubillah... ku renung ketiga-tiga permata hatiku yang sedang tidur. Satu persatu wajah anak-anak aku perhatikan. Sungguh! Aku tak sanggup kehilangan mereka. Ya Allah, kau berikanlah kesihatan yang baik kepada anak-anakku,panjangkan umur mereka dan murahkanlah rezeki mereka serta Kau peliharalah anak-anakku dari sebarang mala petaka.












No comments: