Sunday, July 11, 2010

Berjalan juga akhirnya....

Adik dah boleh berjalan sendiri.... Genap2 1 thn 3 bln. Macam kakyong & kakngah jugak, x kurang x lebih... 1 thn 3 bln baru boleh berjalan...Ibu seronok, adik lagi nampak happy. Mentang2 dah dapat kaki. Kalau dulu dia hanya jadi pemerhati je masa kakyong & kakngah berlari main kejar2, kalau x pun dia kejar kakyong & kakngah dengan 'kereta bulat' (walker) dia tu... itulah transport favourate dia masa tu la... sekarang, itu transport dah kasi masuk stor...
Sekarang ni ibu x payah nak dukung2 adik lagi... cuma ibu kena exercise lebih la, sbb ibu terpaksa main kejar2 dgn adik pulak... bertambahlah kurus ibu ni yg sememangnya dah kurus..jgn buat ibu jadi kurus kering dah lah adik yer...kesianlah kat ibu awak ni.. huhuhu....


Ni video yang sempat diambil masa hari pertama adik dapat berjalan. Laju tak dia jalan...sebenarnya, adik sepatutnya dah lama boleh berjalan. Tapi dia takut nak berjalan sendiri, kalau nak berjalan mesti kena pegang tgn org lain. kalau tidak, dia sanggup tak berjalan dan dia akan tunjuk perasaan sambil guling2 cium lantai.... (parah anak aku yg sorang ni.. setakat ni dialah paling kuat mengamuk kalau nak dibandingkan dgn kakyong & kakngah... dulu aku ingat kakngah yg kuat mengamuk, rupanya adik lagi berganda dari kakngah... itulah lain anak lain ragamnya...sabar je lah yer.... )

yang paling kelakar, adik pernah berjalan hanya pegang hujung kain selimut... boleh lak dia jln masa tu..agaknya dia ingat itu tgn ibu... dia terlupa yg dia hanya pegang selimut...


itulah secebis kisah adik yang baru boleh berjalan...

4 comments:

Wan Anie said...

alahai comel nyer....

dah jalan anak ida, umar ni bila lah nak jalan..... :D

Laman Alia said...

tu lah wan.. rasa cam lama jer nak tunggu dia jln..
umar dah setahun ke? rasanya belum lagi kan... mesti x sabar nak tunggu dia jln.. dah pandai jln senang la sikit kita... :-)

aten said...

alalaa.. comelnya dia jln.. lps ni jenuh la kena men kejar2 ngn anak.. hehee

slm perkenalan~

Laman Alia said...

aten... dah puas dh main kejar2 dgn dia...sampai sakit pinggan ibu dibuatnya...hehehe