Friday, July 23, 2010

Menjadi nyata..


Alhamdulillah.. seperti yang telah aku maklumkan dalam entri sebelum ini. Akhirnya, ia menjadi milik ku! Konon2nya aku nak beli Brother - XL 2630...harga dia RM799. Tapi setelah pegi ke kedai dia, dan atas keizinan dari hubby aku, terus aku beli Brother - NV30 ( seperti dalam pic diatas..) Alasan hubby, senang sikit mesin yang ini... banyak sikit fasiliti dia...(Kepada yang berhasrat untuk membeli mesin jahit, sila rujuk website ini). Beli mesin jahit dapat pakej belajar menjahit secara percuma sehingga pandai... berbaloi2. nasib baik hubby bagi galakan kepada aku...
Rupa2nya, bila dah beli mesin tu. Hubby plak yang terlebih excited.. dia yg byk menggunakan mesin tu... siap jahit beg dan baju tidur Kak Ngah lagi.... Sungguh tak ku sangka hubby aku pun punya minat yang sama dengan ku....

Hubby aku tengah jahit beg.

Baju Kak Ngah, hasil kerjatangan ayah... not bad lah kan.. :-)

Cuba lihat hasil yang dibuat oleh hubby aku...


Ini adalah beg dan baju... beg tu digunakan oleh kak yong untuk bawa telekung ke sekolah agama. Sempat lagi dia siapkan satu beg untuk kawan kak yong. Kesian plak bila kakyong balik sekolah dia ckp, kwn dia Marsya pun nak juga beg tu. Tu yg buat satu utk Marsya.



Ini pulak beg untuk Kak Ngah.

Beg untuk Marsya (Best friend Kak yong)



Ha! ingat tak aku pernah inform yang aku ada jahit sarung bantal baby guna mesin jahit RM50 tu... tu lah sarung bantalnya...tak kemas sgt... tp oklah kan...


Ni pula sarung bantal besar yang aku jahit menggunakan mesin jahit Brother -NV30. Lepas ni tunggulah entri aku pasal kelas menjahit plak...
Actually, aku dh start belajar menjahit hari ni... esok sambung lg kelas... hari ni belajar ukur badan dan cara nak potong kain.. Nantilah aku update pasal kelas jahitan tu... TUNGGU....

6 comments:

Ayu said...

waaaahhhh! tahniah akk..mimpi dh jd nyata.. kak, nnti wat la beg tu byk2..pastu jual.. =D

Unknown said...

akak pun masa anak kecik suker menjahit..tak yah tempah baju kurung dan baju melayu..skrg ni mata dah rabun dan mesin jahit dah rosak. dah tak rajin dah..untung kamu sbb hb pun minat menjahit gak.

Laman Alia said...

ayu : Tq. Dah lama akak idamkan mesin jahit tu.. mmg cadang2nya nak wat beg n jual... tp kena belajar dulu, sbb buat yg tu pun main agak2 jer, bkn pandai lg pun... :-)

Kak Ina;lagipun kalau pandai jahit sendiri, jimat sikitkan.. skrg ni nak hantar tailor pun dh mahal.. yg penting baju anak2 tu dpt buat sendiri...

Anonymous said...

tahniah tahniah. nanti leh tempah baju kurung kanak2 yer....fromhome66

Laman Alia said...

Fromhome66; boleh insya'allah.. kena lah tunggu mahir dulu baru bleh amik tempahan... takut nanti bajukurung jadi baju tidur plak... hehehe..

DJari-Hana said...

Bestnya...Bagus ida..dah start kelas jahit..fast action, fast result? hehehe. ana masih lagi berangan2. hehehe. Action belum ada.. Insya Allah, akan ikut jejakmu. hehehe (entah bila)